Služby Enterprise mobility od lokálních dodavatelů pro nadnárodní korporace

Mobilní telefon je, stejně jako další nositelná zařízení, efektivním pracovním nástrojem a nezbytnou součástí virtuální kanceláře. Než se z něj však stane účinný a bezpečný pracovní nástroj, je třeba přizpůsobit jej potřebám firmy a integrovat do firemního IT prostředí.

Nákup a konfigurace mobilních zařízení pro firmu o desítkách až stovkách zaměstnanců je za využití interních zdrojů téměř neřešitelný problém. Každé zařízení vybalit a nastavit znamená pro běžné IT oddělení práci na několik týdnů. 

Řešením je najít globálního dodavatele, který jako přidanou hodnotu dokáže služby, jako je především podpora uživatelů, zajistit na lokální úrovni s ohledem na jazyk, časové pásmo atp.

Takovým dodavatelem je  Global Enterprise Mobility Alliance (GEMA), která své služby poskytuje prostřednictvím špičkově technicky vybavených a pro zákaznicky orientovaných lokálních partnerů. Partnerem pro firmy střední a východní Evropy je brněnská společnost System4u.

Příklad z praxe:

V jedné nadnárodní korporaci vznikl požadavek na obměnu telefonů zaměstnanců na všech 12 pobočkách, rozmístěných po celém světě. S tímto požadavkem se mateřská firmy obrátila na GEMA a ta jej rozdělila mezi své partnery dle lokálního umístění poboček korporace.

Pobočky v zemích střední a východní Evropy, kterých bylo celkem 5, dostal na starost český partner, společnost System4u. Nutno podotknout, že na objednání, nastavení a odeslání téměř 500 ks telefonů byla stanovena lhůta pouze jeden týden.

Práce System4u krok po kroku:

  • Objednání zařízení
  • První konfigurace z konzole (EMEI) – ještě před jejich fyzickým obdržením
  • Rozbalení, nabití, vložení SIM 
  • Další potřebná nastavení 
  • Nalepení předního i zadního krytu s logem firmy
  • Kontrola
  • Vložení dopisu, zabalení, odeslání koncovému uživateli

Prvním krokem pro System4u bylo zařízení objednat a díky použité technologii je bylo možné začít konfigurovat ještě před jejich fyzickým obdržením. Stačilo znát pouze IMEI (International Mobile Equipment Identity), tedy unikátní číslo telefonu, které od dodavatele zařízení obdrželi v System4u již v předstihu. 

Úvodní nastavení tedy proběhlo snadno v konzoli bez nutnosti mít telefony fyzicky u sebe, což výrazně ušetřilo čas.

I tak bylo třeba koncovým uživatelům co nejvíce usnadnit práci a tak nezbývalo, než telefony vzít opravdu do ruky. Každou krabičku technici v System4u otevřeli, telefon nabili, vložili SIM kartu a udělali ručně další nezbytné kroky k jejich finálnímu nastavení. Pak vše ještě několikrát překontrolovali, telefon opět uložili do krabičky, zabalili a odeslali již konkrétnímu koncovému uživateli. 

Součástí zásilky byl uvítací dopis v jazyce země, do které zařízení putuje. V dopise byly nejen detailně popsané kroky, které přece jenom musí uživatel udělat, ale i kontakt s telefonním číslem a e-mailovou adresou technické podpory v System4u. Kontakt na skutečnou fyzickou osobu, která ihned pomůže problém vyřešit, ne na anonymní automat či asistentku. A samozřejmě i v lokáním jazyce.

Stejným způsobem proběhla konfigurace všech zařízení u další partnerů GEMA a do týdne od objednání měli všichni firemní uživatelé své telefony v plné provozu. 

Primárním úkolem GEMA a jejích členů  je usnadnit firmám cestu k transformaci tradičního pracoviště k digitálnímu pracovišti a poskytnout koncovému uživateli 100% podporu a to okamžitě a po celou dobu životnosti jeho mobilního zařízení. 

Firma tím získá:

  • efektivně pracující zaměstnance (možnost práce odkudkoli a kdykoli) 
  • šetření zdrojů a zvýšení produktivity na IT oddělení
  • lepší a modernější služby pro zákazníky
  • náskok před konkurencí 

Mohlo by Vás také zajímat

Blog

Znáte OKTU?

Celosvětovou jedničku v identity managementu? V Česku je zatím stále nedoceněná, přitom umí jak Workforce identity, tak Customer identity. Sami ji v System4u […]

Přečíst celý článek