Nákup a konfigurace mobilních zařízení pro firmu o desítkách až stovkách zaměstnanců je za využití interních zdrojů téměř neřešitelný problém. Každé zařízení vybalit a nastavit znamená pro běžné IT oddělení práci na několik týdnů.
Řešením je najít globálního dodavatele, který jako přidanou hodnotu dokáže služby, jako je především podpora uživatelů, zajistit na lokální úrovni s ohledem na jazyk, časové pásmo atp.
Takovým dodavatelem je Global Enterprise Mobility Alliance (GEMA), která své služby poskytuje prostřednictvím špičkově technicky vybavených a pro zákaznicky orientovaných lokálních partnerů. Partnerem pro firmy střední a východní Evropy je brněnská společnost System4u.
Příklad z praxe:
V jedné nadnárodní korporaci vznikl požadavek na obměnu telefonů zaměstnanců na všech 12 pobočkách, rozmístěných po celém světě. S tímto požadavkem se mateřská firmy obrátila na GEMA a ta jej rozdělila mezi své partnery dle lokálního umístění poboček korporace.
Pobočky v zemích střední a východní Evropy, kterých bylo celkem 5, dostal na starost český partner, společnost System4u. Nutno podotknout, že na objednání, nastavení a odeslání téměř 500 ks telefonů byla stanovena lhůta pouze jeden týden.
Práce System4u krok po kroku:
- Objednání zařízení
- První konfigurace z konzole (EMEI) – ještě před jejich fyzickým obdržením
- Rozbalení, nabití, vložení SIM
- Další potřebná nastavení
- Nalepení předního i zadního krytu s logem firmy
- Kontrola
- Vložení dopisu, zabalení, odeslání koncovému uživateli
Prvním krokem pro System4u bylo zařízení objednat a díky použité technologii je bylo možné začít konfigurovat ještě před jejich fyzickým obdržením. Stačilo znát pouze IMEI (International Mobile Equipment Identity), tedy unikátní číslo telefonu, které od dodavatele zařízení obdrželi v System4u již v předstihu.
Úvodní nastavení tedy proběhlo snadno v konzoli bez nutnosti mít telefony fyzicky u sebe, což výrazně ušetřilo čas.
I tak bylo třeba koncovým uživatelům co nejvíce usnadnit práci a tak nezbývalo, než telefony vzít opravdu do ruky. Každou krabičku technici v System4u otevřeli, telefon nabili, vložili SIM kartu a udělali ručně další nezbytné kroky k jejich finálnímu nastavení. Pak vše ještě několikrát překontrolovali, telefon opět uložili do krabičky, zabalili a odeslali již konkrétnímu koncovému uživateli.
Součástí zásilky byl uvítací dopis v jazyce země, do které zařízení putuje. V dopise byly nejen detailně popsané kroky, které přece jenom musí uživatel udělat, ale i kontakt s telefonním číslem a e-mailovou adresou technické podpory v System4u. Kontakt na skutečnou fyzickou osobu, která ihned pomůže problém vyřešit, ne na anonymní automat či asistentku. A samozřejmě i v lokáním jazyce.
Stejným způsobem proběhla konfigurace všech zařízení u další partnerů GEMA a do týdne od objednání měli všichni firemní uživatelé své telefony v plné provozu.
Primárním úkolem GEMA a jejích členů je usnadnit firmám cestu k transformaci tradičního pracoviště k digitálnímu pracovišti a poskytnout koncovému uživateli 100% podporu a to okamžitě a po celou dobu životnosti jeho mobilního zařízení.
Firma tím získá:
- efektivně pracující zaměstnance (možnost práce odkudkoli a kdykoli)
- šetření zdrojů a zvýšení produktivity na IT oddělení
- lepší a modernější služby pro zákazníky
- náskok před konkurencí