Jak vybrat mobilní zařízení pro firmu krok za krokem

Pryč je doba, kdy zaměstnanci používali firemní telefony jen pro volání a psaní e-mailů. Dnes je mobilní zařízení plnohodnotný pracovní nástroj pro zaměstnance na všech pozicích, nejen na těch kancelářských a obchodních – například skladníci pomocí něj kontrolují a vydávají objednávky, šoféři odesílají nákladní listy, bankéři zakládají smlouvy atd. Pokud zaměstnanec nemá své zařízení k dispozici, nemůže svou práci vykonávat na 100 %. Jak a podle čeho ale správné mobilní zařízení vybrat?
Životní cyklus mobilních zařízení

Seriál o životním cyklu mobilních zařízení

Téma č. 1 – Jak vybrat mobilní zařízení pro firmu krok za krokem.

První krok: zjistěte, pro koho mobilní zařízení pořizujete

Výběr mobilních zařízení má většinou na starosti management firmy. Manažeři přitom často vychází z hierarchie firmy a při výběru se řídí jednoduchým pravidlem: čím vyšší postavení, tím novější a lepší zařízení. Mnohem důležitější je ale to, k čemu zaměstnanci mobilní zařízení skutečně potřebují.

Jak to funguje v praxi? Představte si zaměstnance dráhy, který zjišťuje stav kolejí na železnici. Ke své práci potřebuje přístup k internetu a mobilní aplikaci, aby mohl případnou závadu na kolejích ihned vyfotit a nahrát do systému, kde se takové případy evidují.

Kdyby takový zaměstnanec nafasoval smartphone s operačním systémem, který s danou aplikací není kompatibilní, závadu nemůže nahlásit. Řešení se odsouvá a hrozí nebezpečí vykolejení vlaku. A předejít takovému nebezpečí pouhou vyšší investicí do chytrého telefonu, který je nezbytným pracovním nástrojem, to se nejen vyplatí, ale je to i nutností.

Proto než svým zaměstnancům pořídíte mobilní zařízení pro práci, dobře si promyslete:

  • kdo, jak a k jakým dalším pracovním účelům bude zařízení používat
  • jaké aplikace na něm musí být plně funkční, tedy co má takový telefon umět – každá firma pro svůj byznys používá jiné firemní aplikace – např. podpisové řešení pro kurýry, automatické odesílání smluv pro obchodníky, načítání položek materiálu pro skladníky, skenování vstupenek pro pořadatele kulturních akcí atd.
  • k jakým firemním datům potřebuje zaměstnanec přístup či naopak kam přistupovat nemá – na zařízeních lze nastavit či omezit téměř cokoli
  • co dalšího očekáváte, že by mělo mobilní zařízení splňovat

Druhý krok: poraďte se s odborníkem

Odpovědi na zásadní otázky už máte, ale stále nevíte, jaký tip mobilního zařízení by byl pro účely vaší firmy ideální. Proto se poraďte se odborníkem – ideálně s takovým, který nekope za konkrétní značku ani operační systém. Vyhledejte nezávislého znalce, který objektivně zhodnotí potřeby vaší firmy a vybere optimální řešení.

Například my v System4u máme zmapovaný trh a technologické trendy, takže dokážeme na základě vašich požadavků vybrat mobilní zařízení, které je pro vaši firmu v dané chvíli nejvhodnější.

Myslete také na to, že se nemusíte nutně držet jedné značky, klidně můžete pořídit zařízení různých značek i operačních systémů pro jednu firmu. Vždy se ale dopředu ujistěte, že zařízení splňují všechny funkce, které vaši zaměstnanci pro svou práci potřebují.

Mohlo by Vás také zajímat

Blog

Znáte OKTU?

Celosvětovou jedničku v identity managementu? V Česku je zatím stále nedoceněná, přitom umí jak Workforce identity, tak Customer identity. Sami ji v System4u […]

Přečíst celý článek