DECATHLON přechodem na mobilní telefony ušetřil spoustu práce. Zaměstnancům na prodejnách i IT technikům.

  • Firma Decathlon

Když zákazník přijde do prodejny sportovního vybavení DECATHLON a zeptá se kohokoliv z personálu na dostupnost vybraného zboží, zaměstnanec mu okamžitě odpoví,
aniž by musel odbíhat dozadu k PC nebo se ptát kolegů. Všechny informace totiž
najde v aplikaci ve svém mobilu. Správu více než 600 mobilních telefonů na českých
prodejnách zajišťuje firma System4u – a IT oddělení DECATHLONU s tím má jen minimum
starostí.

První impulz přišel z Francie

Ještě před několika lety zaměstnanci DECATHLONU pracovali různě – někdo na firemním počítači či tabletu, jiný na soukromém mobilu. Když pak z mateřské Francie přišel požadavek, aby všichni začali využívat centrální mobilní aplikaci, přišly první problémy.

„Spousta lidí měla na svém mobilu či tabletu starší verze aplikace, které pak s těmi novějšími špatně komunikovaly. V IT jsme netušili, kolik zařízení ve firmě vlastně máme. A všechny mobily jsme navíc nastavovali a aktualizovali ručně. Starost o to všechno kompletně vytížila jednoho člověka, který často ani nestíhal.“

Situace byla dlouhodobě neudržitelná, v DECATHLONU proto přistoupili k ráznému řešení. Nakoupili zaměstnancům mobilní telefony Samsung a nechali si od System4u nasadit technologii pro jejich hromadnou správu a zabezpečení – Samsung Knox Configure.

Obrovská úspora času

„Měli jsme několik požadavků, ze kterých nešlo slevit. Předně, aby se po zapnutí každého telefonu objevilo logo DECATHLON a zahrála znělka. Také jsme chtěli, aby na mobilech byla jednotná tapeta a zamykací obrazovka, nebo aby na nich korektně fungovalo všech 13 firemních aplikací, které používáme. Zároveň jsme doufali, že nám technologie ulehčí ruční práci s nastavováním telefonů.“

Firma System4u nasazením a nastavením technologie Samsung Knox tyto požadavky splnila. Nové telefony se okamžitě po spuštění automaticky nakonfigurují a zaměstnanci získají přístup ke všem aplikacím, ke kterým mají dle své pracovní pozice práva. Díky těmto aplikacím například ihned zjistí aktuální skladovou dostupnost zboží nebo přímo z telefonu zadají tisk faktury.

Nejvíce si pak v DECATHLONU cení toho, že IT oddělení má teď o všech zařízeních přehled a správa telefonů mu nezabere ani minutu.

„Všichni mají aktualizovaný systém i aplikace a díky IMEI kódům máme přehled, kolik telefonů na prodejnách vlastně máme. Když někomu dáme nový přístroj, ani ho nemusíme vidět – zaměstnanec mobil jen zapne a vše se mu stáhne, aktualizuje a nastaví tak, jak to mají ostatní. Platí to i pro případy, kdy uvádíme do provozu mobil, který byl čtvrt roku vypnutý – po zapnutí se vše aktualizuje. Dřív bychom nastavováním takového telefonu strávili několik hodin.“

Výsledek? Úspora kvanta práce

V českých prodejnách DECATHLONU dnes koluje asi 670 mobilních telefonů. Kdyby IT oddělení všechny spravovalo ručně, zabralo by to desítky hodin měsíčně. Takto za něj většinu věcí řeší systém Samsung Knox Configure a zákaznická podpora System4u.

„Jestliže řešíte podobnou situaci, musím přechod na mobilní řešení doporučit. Ubydou vám hodiny práce spojené s ručním nastavováním a aktualizacemi, máte nad telefony přehled, lidé pracují efektivněji a jsou spokojenější. Ze začátku si služebně starší zaměstnanci trošku zvykali. Po letech strávených na PC nebo noteboocích to pro ně bylo nové, ale rychle si to sedlo.“

Ideální pro všechny kamenné prodejny

Také chcete, aby vaši zaměstnanci na prodejně nebo kdekoliv v terénu měli přístup ke všem informacím a nebyli přitom závislí na počítači či notebooku?

Napište nám na info@system4u.com nebo zavolejte na 543 210 522.

Samsung Knox

Komu jsme dále pomohli?

ŠKODA Karoq

Díky Samsung Knox dokázali v System4u výrazně zkrátit dobu nastavení 220 ks telefonů a to na pouhé dva dny.

CEE Logistics

Díky mobilní aplikaci společnost CEE Logistics snadno získává dokumentaci od řidičů na cestách.

BlueLink

V BlueLink vytvořili zaměstnaneckou hru jako podpůrný nástroj firemních benefitních programů.