Jak nejsnáze nastavíte a rozdáte firemní mobilní zařízení?

Jestliže svým zaměstnancům pořídíte mobilní zařízení, musíte je nejdříve zprovoznit a rozdat. Co je u desetičlenné firmy formalita, pro stohlavou společnost znamená obrovskou časovou i logistickou zátěž. Jak nejjednodušeji zprovozníte a rozdistribuujete stovky nebo tisíce firemních smartphonů, tabletů a notebooků?
Životní cyklus mobilních zařízení

Seriál o životním cyklu mobilních zařízení

Téma č. 3 – jak nejsnáze nastavíte a rozdáte firemní mobilní zařízení

První kroky k výběru vhodných mobilních zařízení pro firemní účely jsme popsali v předchozích článcích na našem blogu – Jak vybrat mobilní zařízeníProč je výhodnější mobilní zařízení pronajmout. Zde je pokračování našeho seriálu, tentokrát o nastavení mobilních zařízení a jak to zvládnout co nejrychleji a nejefektivněji.

Čím více lidí, tím více problémů

Pokud máte ve firmě jednotky nebo nižší desítky lidí a všem nakoupíte stejná zařízení, zvládnete si nastavení a distribuci ve spolupráci se svým IT oddělením obstarat sami. Jakmile však počet zaměstnanců roste spíše ke stovce, je celá agenda mnohem těžší.

Dokážete si například představit, že ručně vybalíte stovky smartphonů z krabice, zprovozníte je, nainstalujete do nich aplikace, nastavíte oprávnění a předáte zaměstnancům? A co teprve ve chvíli, kdy pro každé oddělení kupujete jiné smartphony a někdo firemní telefon nechce a pracuje z vlastního soukromého (princip BYOD).

Taková práce pak zabere týdny.

Bezpečnost a přístupová práva

Mobilní zařízení navíc nestačí jen zprovoznit a rozdat. Musíte zajistit také bezpečnost firemních dat, GDPR nebo přístupová práva k datům a aplikacím. Manažeři například potřebují přístupy ke všem interním dokumentům a reportům, ale už se obejdou bez přístupu do skladového hospodářství. Skladníci potřebují znát stav skladu a ceny zboží, ale zase není nutné, aby viděli nákupní ceny.

Nastavení přístupových práv do aplikací nebo k dokumentům je další práce navíc, která u vyšších desítek a stovek zařízení zabere enormní množství času. Ve větších firmách by IT oddělení nedělalo nic jiného.

Pomůže technologie pro vzdálenou správu

V System4u proto firmám nabízíme technologie pro vzdálenou správu mobilních zařízení. Do softwaru pro Enterprise Mobility Management nahrajeme IMEI čísla nových zařízení, která obvykle dostaneme rovnou od distributora, a na dálku zařízení nastavíme a nainstalujeme, aniž bychom je vybalovali z krabičky.

Pokud je to ale potřeba, všechna zařízení vybalíme, zprovozníme, otestujeme a doinstalujeme aplikace, které na dálku nainstalovat nebo nastavit nejdou. Následně zařízení opět zabalíme, přiložíme instrukce (klidně i v cizím jazyce) a pošleme po přepravci přímo do rukou koncového zákazníka.

Zákazník pak zařízení jenom rozbalí, spustí a po připojení k internetu se mu vše automaticky nastaví – nainstalují se aplikace, nastaví oprávnění, upraví vzhled uživatelského prostředí a podobně. Celé je to jednoduché a velkým firmám ušetří obrovskou porci času, peněz i starostí.

Navíc k mobilnímu zařízení můžeme dodat i další příslušenství, jako jsou ochranné obaly, kryty skla, to vše ve firemním kabátě. Anebo po prvním připojení telefonu může zaznít firemní znělka, na pozadí může být nastavené logo společnosti a zaměstnanci mohou na zařízení dostávat firemní notifikace. To vše je díky EMM možné.

Každopádně pár suchých detailů na závěr. Co konkrétně přináší správné nastavené mobilních zařízení?

  • Zaměstnanci se dostanou k firemním dokumentům kdykoli a odkudkoli – nemusí zrovna sedět v kanceláři, jsou proto efektivnější a spokojenější.
  • Díky správnému nastavení přístupů mohou vidět pouze to, co jim firma dovolí.
  • Je možné zakázat stahování nedůvěryhodných aplikací třetích stran.
  • V telefonu lze striktně oddělit pracovní a soukromý prostor.
  • V případě ztráty či poškození zařízení je možné na dálku smazat data, nedostanou se tedy k nikomu nepovolanému.
  • Všechna firemní zařízení má IT oddělení (nebo jiný správce dat) pod kontrolou z jedné administrátorské konzole, najednou rozesílá aktualizace aplikací, vše řeší vzdáleně bez potřeby mít zařízení fyzicky u sebe.
  • Na telefonech je možné mít i aplikace, které se běžně používají na počítačích.
  • Pro pracovní účely lze udělat takováto nastavení i na soukromém telefonu zaměstnance.
  • V případě jakéhokoli problému pomůže technik ze System4u.

A o tom se rozepíšeme zase  příště.

Mohlo by Vás také zajímat

Blog

Znáte OKTU?

Celosvětovou jedničku v identity managementu? V Česku je zatím stále nedoceněná, přitom umí jak Workforce identity, tak Customer identity. Sami ji v System4u […]

Přečíst celý článek