Gartnerovy magické kvadranty. Jaké výhody mají jejich členové?

Místenka v magickém kvadrantu od Gartnera má ve světě informačních a komunikačních technologií obrovskou prestiž. Každý rok se do něj snaží dostat tisíce ICT firem, uspěje však jenom zlomek z nich. Jaké výhody členství v kvadrantu vlastně přináší – a má vůbec smysl se o něj pokoušet?

O tom, co přesně jsou magické kvadranty, jsme psali v článku Magické kvadranty, skvělá pomůcka při výběru ICT dodavatele, kterou v Ćesku skoro nikdo nezná. V následujícím článku jsme zase rozvedli, jak se do kvadrantu dostat. Nyní zodpovíme otázku, zda má vůbec smysl o členství v magickém kvadrantu usilovat.

V Česku magické kvadranty nejsou příliš známé

Zatímco například ve Spojených státech amerických si zákazníci v magických kvadrantech vybírají potenciální ICT dodavatele, v České republice (a obecně ve východní Evropě) kvadranty takovou váhu nemají.

Jejich význam proto nejvíce docení firmy obchodující se zahraničními klienty. Společnosti, které obchodují výhradně na českém (nebo východoevropském) trhu, musejí své členství v kvadrantu dostatečně komunikovat, aby edukovaly zákazníky a vysvětlily jim, jakou hodnotu jejich zařazení do magického kvadrantu vlastně má.

České firmy nejčastěji oceňují reporty

České a slovenské firmy, které se v posledních letech dostaly do magického kvadrantu, každopádně hodnotí svou zkušenost s kvadranty pozitivně. Majitelé takových firem si často pochvalují spolupráci s analytiky Gartneru – mají totiž obrovský přehled o trhu a během analýz se ptají na zajímavé otázky, jež mohou firmu nebo její produkt posunout kupředu.

Velmi cenné jsou pro majitele firem také výsledné analytické reporty. V nich se dozví odborný názor na vlastní firmu/produkt/službu a zároveň si mohou dohledat, jak analytici hodnotí jejich největší konkurenty.

 K přímým prodejům kvadranty obvykle nevedou

Na druhou stranu se majitelé těchto firem shodují, že k přímým poptávkám (alespoň v České republice) zařazení do magického kvadrantu nevede. Zákazníci jednoduše nejsou zvyklí vyhledávat a vybírat své dodavatele na základě reportů Gartnera.

To ale neznamená, že by místenka v kvadrantu firmám v obchodních jednáních a výběrových řízeních vůbec nepomáhala. Právě naopak – pokud na první schůzce s potenciálním klientem uvedete, že jste členem Gartnerova magického kvadrantu, a vysvětlíte, co to vlastně znamená, můžete ve výběrovém řízení získat klíčovou konkurenční výhodu před veškerou konkurencí.

Takové jsou zkušenosti i nás, System4u. Do Gartnerova magického kvadrantu jsme se dostali na začátku roku 2019 jako jeden z členů aliance GEMA https://thegema.com/gartner-home/.  A i když jsme nezaregistrovali, že by nás díky tomu někdo přímo poptával, zákazníci na tuto informaci během obchodních jednání reagují velmi pozitivně.

Mohlo by Vás také zajímat

Blog

Znáte OKTU?

Celosvětovou jedničku v identity managementu? V Česku je zatím stále nedoceněná, přitom umí jak Workforce identity, tak Customer identity. Sami ji v System4u […]

Přečíst celý článek