Znáte OKTU?

Datum vydání

4. 4. 2023

Zajímá vás popisované téma?

kontaktujte nás
Znáte OKTU?

V Česku je zatím stále nedoceněná, přitom umí jak Workforce identity, tak Customer identity. 

CUSTOMER IDENTITY

Jak jednoduše se zaregistrují zákazníci do e-shopu? Nebo uživatelé do SaaS aplikací? Jak velké náklady jsou s takovým přihlašováním? A jsou jejich data opravdu zpracována v souladu s regulemi EU?

Každá moderní aplikace potřebuje znát svého uživatele a obsluhovat ho podle této znalosti.

Režie s  bezpečným ověřením a získáním dalších informací uživatelů je obrovská a stojí majitele velké náklady nejen za vývojáře.

Proč?

Identita zákazníka totiž už dávno není jen kombinace jména a hashe hesla v tabulce někde v útrobách systému, dnes je to klíčová informace k úspěchu v interakci s ním. Zároveň podléhá přísným regulím ohledně jeho soukromí, které se neustále snaží odhalit a vytěžit hackeři.

Uživatelé chtějí určitý komfort, hlavně to chtějí mít jednoduché, tj. používat sociální loginy od Apple, Google nebo Facebooku, nechtějí si pamatovat čím se minule hlásili, avšak po přihlášení čekají, že vy je poznáte a zobrazíte jejich minulou aktivitu, i to co by chtěli vidět.

OKTA

je celosvětový lídr v řešení identity managementu, zájem o ni v ČR raketově roste.
Customer Identity Cloud OKTY nabízí skvělé funkcionality s nízkým nákladem.
V nabídce má plán zdarma až do 7 000 aktivních uživatelů měsíčně

Se správnou strategií implementace dokáže 90 % zákazníků nasadit jejich řešení do 3 týdnů, aniž by existující zákazníci zaznamenali změnu nebo nutnost interakce.

Kdo ji už využívá?

Například Rossum, Ikea, Zalando, nebo české startupové hvězdy Kiwi, Kentico a Blackboard a samozřejmě my.

WORKFORCE IDENTITY SAMI VYUŽÍVÁME

OKTU jsme si implementovali zhruba před rokem. Co nám přinesla?

  • Přihlašujeme se jednotně a bez hesel do všech systémů
    typicky s využitím biometriky, do všech firemních aplikací.
  • Řídí nám životní cyklus uživatelských identit
    – po založení zaměstnance v HR systému, Okta automaticky zajistí vytvoření uživatelské identity ve všech firemních aplikacích. Při odchodu zaměstnance se postará o úklid a zablokování přístupu a zároveň i zruší licenci
  • Spravuje uživatelské skupiny v navázaných systémech.
  • Řídí přiřazení správných licencí a rolí v Microsoft 365.
  • Chrání nás před útoky a zcizením identity uživatele pomocí adaptivních přístupových politik s detekcí anomálií (např. nestandardní lokace, neznámé zařízení) a v případě potřeby vynutí další ověření anebo přístup zablokuje.
  • Self-service portál nabízí všem našim uživatelům, s publikovanými firemními aplikacemi a možností samostatného resetu hesla.

V čem nám OKTA přinesla úspory? 

  • Za licence neplatíme ani měsíc navíc a nemusíme je už hlídat
  • Naši zaměstnanci, spolupracovníci a partneři ušetřili znatelný čas
  • Získali jsme kontrolu nad uživatelskými přístupy, automatizovali jejich zakládání a rušení
  • Bezpečnost celého firemního IT jsme posunuli pomocí pár kroků na zcela novou úroveň a zároveň vše spravujeme z jednoho místa

Další články

Digitálními technologiemi žijeme. A proto o nich i píšeme.

Nejnovější články
Další články
1/10

Nebo se nám ozvěte napřímo

Alena Valečková

Alena Valečková

office koordinátorka

Kontaktujte nás

Vyplňte náš formulář, ozveme se vám do několika dnů s návrhem nezávazné konzultace.