Firemní mobilita v roce 2015 – Konec začátku i začátek konce!

Jeden rok skončil a druhý začíná. Podobnými slovy by se dala charakterizovat mobilita a její současný stav- jedna éra končí a druhá začíná.

Jednoznačně končí éra, kdy dominovali trhu a vývoji IT počítačové platformy a jejich softwarové technologie. Naopak mobilita ukončila svou „betaverzi“ a začíná útočit na pozici lídra diktujícího vývoj a trendy našeho světa.

Podle světově proslulé společnosti MobileIron můžeme v roce 2015 očekávat výrazné změny ve směřování mobilních a počítačových technologií.

Jaký bude tedy rok 2015 v oblasti podnikové mobility?

  1. Šíření mobility do dalších odvětví a používání mobilního prostředí pro business komunikaci
    Mobilní zařízení a komunikace se zákazníky pomocí optimalizované stránky je dnes již běžným standardem. Klíčovými odvětvími, které ho začaly využívat , jsou dnes například bankovnictví, retail nebo hotelnictví. Jasným trendem je, že se spektrum průmyslových odvětví, které začnou vnímat potřebu podnikové mobility, bude letos hojně rozšiřovat. Především se bude jednat o transakce prováděné přes mobilní zařízení, zaměření na komunikaci a vytváření vztahů se zákazníky přes mobilní prostředí. Vhodná mobilní strategie může firmě zajistit konkurenční výhodu a podpořit tak další růst firmy.
  2. Snaha o sjednocení mobilních a počítačových platforem – vize Windows 10
    Již v minulém měsíci jsme vám představili v rámci našeho článku na blogu tzv. UEM – Unified Endpoint Management, tedy trend, který jasně hovoří o snaze sblížit počítačové a mobilní technologie. Ty pak bude možné spravovat jediným systémem, což v současnosti kvůli odlišnosti obou platforem není možné (více o UEM na našem blogu). Prvním průkopníkem ze strany výrobců je právě Microsoft, který přišel s jednotným OS pro telefony a počítače s označením Windows 10. Tento trend by měl v tomto roce dále pokračovat.
  3. Potenciál nového typu mobilních zařízení – tzv. Wearables (smartwatch, Google glasses)
    V průběhu loňského roku došlo k uveřejnění hned několika nových typů mobilních zařízení. Hlavní milníkem bylo představení chytrých hodinek od Applu, které mají naznačit zcela nové směřování v oblasti funkčnosti mobilních zařízení. Jejich hlavním cílem je konzumace dat a možnost jednoduchého ovládání. V současnosti se čeká jen velmi malý zásah mezi běžné uživatele. Nicméně jejich využití v pracovním prostředí má velký potenciál, který bude třeba objevit.
  4. Mobilní technologie jako nový zdroj pro Big Data a jejich analýzu
    S popularitou a šířením mobilních zařízení se zvyšuje také požadavek na zpracování analytických dat. Stále více business procesů se snaží uplatnit právě na mobilních zařízeních a je třeba najít nástroje pro zpracování výstupních dat. Očekává se tedy velký rozmach nových nástrojů pro mobilní prostředí v oblasti Big Data.
  5. Otázka soukromí uživatelů a požadavek na důvěru ve firemním prostředí
    Trend tzv. BYOD a jejich používání v pracovním prostředí vyvolává značné obavy v otázce ochrany soukromí citlivých osobních dat, která jsou na těchto zařízeních uložena. Dalším problémem je, že samotní uživatelé nemají ponětí kolik informací je možné ze zařízení získat, pokud jsou pod firemní kontrolou. Otázka použití soukromých mobilních zařízení je tedy dilema nejen pro firmu, která musí ochránit citlivá data, ale je také zkouškou důvěry samotných uživatelů, kteří tak firmě umožňují dohled nad jejich využitím. V letošním roce bude třeba podpořit důvěru uživatelů v zachování soukromí a zároveň podporovat používání mobilních zařízení pro práci.
  6. Vedení firem by měli počítat s aktivní implementací mobilních strategií.
    CIO firem by měli být schopní používat a implementovat nové technologie do podnikové infrastruktury a motivovat zaměstnance je aktivně využívat. Předpokládá se, že tyto schopnosti budou patřit mezi základní požadavky na pozici CIO.

Zdroj: https://www.mobileiron.com/en/smartwork-blog/end-beginning-seven-predictions-2015

Vložit komentář

Váše emailová adresa nebude publikována. Povinná pole jsou vyznačena *

Ochrana před spamem *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>